Σάββατο 14 Μαρτίου 2009

Απαντώντας στο ερωτηματολόγιο του Proust

Απάντησα λοιπόν κι εγώ στο ερωτηματολόγιο του Proust, όπως μου ζήτησαν από το Press-gr. Δεν έχω απαντήσει άλλες φορές σε τέτοιου είδους ερωτήσεις. Μου θύμισε τα λευκώματα στα σχολικά χρόνια... Ποια είναι η αγαπημένή σου φίλη / Ποιο χρώμα σου αρέσει κλπ κλπ...
Είχε γούστο! Με γύρισε πίσω στο χρόνο. Ωστόσο τελικά ακόμα και τέτοιες μικρές 'εξομολογήσεις' μπορεί να είναι ενδεικτικές έως και αποκαλυπτικές για κάποιον ή κάποια που αποφασίζει να έχει δημόσιο λόγο. Και στοιχείο της δημόσιας παρουσίας του κάθε ανθρώπου είναι και η προσωπικότητα στο σύνολό της και ο χαρακτήρας του. Έτσι λοιπόν, τόλμησα να απαντήσω σε τέτοιες προσωπικές και ιδιαίτερες ερωτήσεις, με ειλικρίνεια και ευθύτητα, επιλέγοντας αυτή την απάντηση που έρχεται αυθόρμητα πρώτη στο μυαλό!
Νομίζω πως για έναν αναγνώστη με οξυδερκή ματιά, ακόμα κι απαντήσεις σε τέτοιες...ψυχογραφικές ερωτήσεις μπορούν να πουν πολλά!

Έτσι λοιπόν το καταχώρισε το Press-gr:

Tα "πρέπει" και τα "θέλω"...

"Με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας, το Press-Gr επιλέγει τη γοητευτική χημικό μηχανικό και πολιτευτή της ΝΔ στην Α’ Θεσ/νίκης, Λιάνα Γούτα (http://www.lianagouta.gr), θέτοντάς την προ του Προυστ και της κρίσης σας.
(Επιμέλεια: Αντώνης-Μάριος Παπαγιώτης). "

Η απόλυτη ευτυχία για σένα είναι;
Η σφιχτή αγκαλιά και το δυνατό φιλί των παιδιών μου.

Τι σε κάνει να σηκώνεσαι το πρωί;
Επί πολλά χρόνια, δυστυχώς, το ξυπνητήρι, στις 6.20 ακριβώς, για να είμαι στην ώρα μου στη δουλειά μου, στη βιομηχανία όπου εργάζομαι ως χημικός μηχανικός. Τις Κυριακές, σηκώνομαι με χαρά για ένα ωραίο πρωινό -που μου λείπει τις καθημερινές-, και για μπόλικες εφημερίδες.

Η τελευταία φορά που ξέσπασες σε γέλια;
Παίζοντας ‘Trivial Pursuit’, με την στενή παρέα μου που κρατάει από τα φοιτητικά χρόνια, μπροστά σε ένα τζάκι στο βουνό, στη...’γνωστή αντιπαλότητα’ ανδρών-γυναικών για το ποιοι τα καταφέρνουν καλύτερα σε ένα παιχνίδι γνώσεων!

Το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σου είναι;
Η επιμονή και η δέσμευση.

Το βασικό ελάττωμά σου;
Το ότι απαιτώ το...ίδιο και από τους άλλους.

Σε ποια λάθη δείχνεις τη μεγαλύτερη επιείκεια;
Σε αυτά που γίνονται χωρίς πρόθεση.

Η τελευταία φορά που έκλαψες;
Σε μια δύσκολη προσωπική μου στιγμή.

Με ποια ιστορική προσωπικότητα ταυτίζεσαι περισσότερο;
Δεν είμαι και δεν έχω κάνει κάτι τόσο σημαντικό έτσι ώστε να νιώθω ότι ταυτίζομαι με κάποια ιστορική προσωπικότητα. Αν με ρωτάτε για προσωπικότητες που θαυμάζω είναι πάρα πολλές, για διαφορετικούς λόγους. Να αναφέρω μόνο δυο γυναικείες προσωπικότητες, την Μαρία Κιουρί και την σύγχρονη Αμαλία Φλέμιγκ που οι δυσκολίες της εποχής και του περιβάλλοντός τους δε στάθηκαν ικανές να αποτρέψουν το πάθος τους για γνώση, το οποίο το ακολούθησαν, ανοίγοντας δρόμους, πρωτοπορώντας και αφήνοντας κέρδος για την επιστήμη και την κοινωνία.

Ποιοι είναι οι ήρωές σου σήμερα;
Οι απλοί εκείνοι άνθρωποι οι οποίοι αν και αγωνίζονται καθημερινά στα δύσκολα, καταφέρνουν να κρατούν το χαμόγελο και την ευγένειά τους.

Ποια είναι η ταινία που σε σημάδεψε;
Δε μπορώ να πω ότι κάποια ταινία με σημάδεψε. Ωστόσο από τις αγαπημένες μου είναι το Match Point του Γούντυ Άλεν. Επίσης μπορώ να βλέπω την ‘Πολίτικη Κουζίνα’ κάθε φορά με την ίδια συγκίνηση.

Το αγαπημένο σου ταξίδι;
Στη γαλλική εξοχή, στα κάστρα και στους αμπελώνες του Μπορντώ, της Βρετάνης, της Νορμανδίας.

Οι αγαπημένοι σου συγγραφείς;
Η Μαριάννα Κορομηλά, ιστορική συγγραφέας και πάνω από όλα εκπληκτική αφηγήτρια, από την οποία εκτός των άλλων, κρατώ και τις μαγικές αφηγήσεις της στο χώρο και στο χρόνο, τα πρωινά του Σαββάτου στο κρατικό ραδιόφωνο, για πολλά χρόνια. Άλλοι αγαπημένοι μου συγγραφείς είναι η Λιλή Ζωγράφου και ο Βασίλης Αλεξάκης.

Ποια αρετή προτιμάς σε έναν άντρα;
Την ευγένεια, την καλλιέργεια, την μεγαλοψυχία.

…Και σε μια γυναίκα;
Τις ίδιες ακριβώς που είπα και για έναν άνδρα.

Ο αγαπημένος σου συνθέτης;
Δύσκολο να διαλέξω μόνο έναν... Ο Φίλιππος Πλιάτσικας, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, η Ελένη Καραϊνδρου, η Ευανθία Ρεμπούτσικα, ο Μάρκος Βαμβακάρης. Και πολλοί, πολλοί ακόμα....

Το τραγούδι που σφυρίζεις κάνοντας ντους;
Το τραγούδι του Jason Mraz «...life is wonderful / life goes full circle / ..life it is...so... wonderful...».

Το βιβλίο που σε σημάδεψε;
Βιβλία με ψυχαναλυτική αξία για μένα, στα οποία συχνά ανατρέχω από τα εφηβικά μου ακόμα χρόνια μέχρι σήμερα, είναι τα ποιήματα του Καβάφη και ο Μικρός Πρίγκιπας του Saint Exupery.

Ο αγαπημένος σου ζωγράφος;
Ο Κώττης. Αλλά, και ο Κεχαγιόγλου και ο Αδαμάκης.

Το αγαπημένο σου χρώμα;
Το τουρκουάζ.

Ποια θεωρείς ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σου;
Ανατρέχοντας στο...βιογραφικό μου για...αντικειμενικές επιτυχίες, αυτό που όλοι θεωρούν μεγαλύτερη επιτυχία ήταν η εισαγωγή μου στο Πολυτεχνείο με σειρά πρώτη και με τον μεγαλύτερο βαθμό στην Ελλάδα. Ωστόσο, αυτό που εγώ θεωρώ τη μεγαλύτερη προσωπική μου επιτυχία, είναι η οικογένειά μου.

Το αγαπημένο σου ποτό;
Σπιτικό λικέρ φτιαγμένο από κράνα.

Για ποιο πράγμα μετανιώνεις περισσότερο;
Για κάποιες από τις φορές που τα «πρέπει» ήταν πιο ισχυρά από τα «θέλω».

Τι απεχθάνεσαι περισσότερο απ’ όλα;
Την υποκρισία και την υπεροψία.

Ποια είναι η αγαπημένη σου ασχολία;
Η παρέα και οι συζητήσεις με αγαπημένους φίλους. Οι βόλτες σε γκαλερί και παλαιοπωλεία.

Ο μεγαλύτερος φόβος σου;
Η ασθένεια.

Σε ποια περίπτωση επιλέγεις να πεις ψέματα;
Μόνο όταν ξέρω ότι η αλήθεια είναι δυσβάσταχτη και πληγώνει.

Ποιο είναι το μότο σου;
Ο στίχος του Καβάφη που λέει...
«Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως τη θέλεις,
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον
όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις
μες στην πολλή συνάφεια του κόσμου,
μες στες πολλές κινήσεις κι ομιλίες.....»

Πώς θα επιθυμούσες να πεθάνεις;
Σε βαθιά γηρατειά με μεγάλη οικογένεια γύρω μου και ευτυχής για όσα θα έχω ζήσει.

Εάν συνέβαινε να συναντήσεις το Θεό, τι θα ήθελες να σου πει;
Να μου απαντήσει στο φιλοσοφικό και υπαρξιακό ερώτημα... Από πού ερχόμαστε και πού πάμε....

Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεσαι αυτόν τον καιρό;
Της αναζήτησης και του προβληματισμού για τα επόμενα βήματά μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: